2010. november 14., vasárnap

Összefoglaló az elmúlt hónapról

Jó rég írtam bejegyzést, gondoltam most címszavakba összefoglalom az elmúlt egy hónapunkat.

Hát annyi minden történt, hogy nem is tudom hol kezdjem. Talán a legfontosabb, hogy jól van, egészséges, és imádjuk. Na ez egyből 3 dolog is volt :)

Fogváltás: szeptember végén kiesett az első foga, majd a következő napokban sorra potyogott ki a többi is. Kicsit viccesen nézett ki az alig fohaival. Az első pár apró fogacskát nem találtuk meg, de a többit szerencsére igen. Hol a szőnyegen, hol a játékán, hol a kezembe pottyant egy. Elraktuk emlékbe :) Azidőtájt nem nagyon akart enni, vagyishát evett volna, csak nehezen ment neki, így pár napig beáztattam a tápot. Mostanra leváltotta az összes fogát, és szép nagy erős fogsora lett.

Egészség: alapvetően szerencsére jól van. A féreghajtótól se volt most hányás, gondolom nem volt férges. Legközelebb 3 hónap múlva kell adnom neki.
Egyszer volt kisebb megfázása, vagyis azt hiszem az volt. Egy nap és egy éjjel nagyon fulladt. Lehet a mandulája gyulladt be neki. Én először a nyakörvre gondoltam, de az azért nem valószínű, mert akkor máskor is jelentkezett volna a fulladás. Csupán annyi a baj, hogy nagyon szeret kint lenni, és nem érdekli, ha alig van pár fok odakint. Vígan elvan hidegben, esőben. Szerencsére most jó idő van, így hajnalba se kell felöltöztetni. Bár rendeltem én neki esőkabátot, és ruhát, de olyan ütembe nő, hogy mire bejön a hideg, már nem lesz rá jó. El is fogom adni, és varratok majd overált, hogy a hóba is nyugodtan rohangálhasson.

Evés: mivel a kezdetektől határozott vagyok etéren, így nincs gond az étvágyával. Még 3x eszik egy nap. A Trainer táp bevált, azt kapja, nem főzőcskézek mellé. Néha kap nyersen zöldséget, és szokott enni egy-egy falat gyümölcsöt is. De ezeket nem kap minden nap. Ja és megkapta élete első csontját. Nagy volt a boldogság, órákig rágcsálta.

Viselkedés: szerencsére nem egy pusztító hétördög. Kialakult a kis napirendje. Reggel fél 8-kor kel, eszik, majd megyünk ki pisilni, kaksizni. Szinte teljesen szobatiszta, nappal már nincs gond, szól és ül az ajtó előtt, ha ki kell mennie. Ha nem vagyok itthon, akkor is megvárja, hogy hazaérjek, akkor rohan a fűbe. Azért egy pelus is le van terítve, néha rápisil. Az éjszakai kakilás is kezd megszűnni, már van, hogy kibírja reggelig. Nagylány már, 5 hónapos!
Nagy kárt nem szokott csinálni, bár néha okoz meglepetéseket mire felkelek/hazajövök. Találtam már szétcincált zsebkendőt, cserépből kidúrt virágföldet, Vanikának szétrágott játékát. Általában ez olyankor történik, ha délután valamiért (mondjuk szakadó eső miatt) elmarad a séta, olyankor éjszaka nem alszik annyit és unja magát.
Ugatni nagyon szeret, néha már az agyamra megy. Képes a szelet is megugatni.
A kertben nekem nem akar szótfogadni, és sajnos a macskakaki evésről még mindig nem tudtam leszoktatni. Javult a helyzet, de még dolgozni kell rajta.

Fontosabb programok: sétálni naponta járunk, minden nap délután. 1-1,5 órát csatangolunk, amit nagyon élvez. Utána úgy lefárad, hogy rohan feküdni.

Október 3-án Szentesen volt CAC kutyakiállítás. Vacilláltam, hogy benevezzem-e, de vágül nem tettem. Ha kutyákkal találkozik mindenkihez menne oda játszani, viszont messziről meg ugatja őket.
Családostól mentünk ki, vittük Lizust is, de én meg voltam róla győződve, hogy kiérünk és vihetjük is haza, mert nem tud majd viselkedni. Pont az ellenkezője történt. Meg se szólalt, egy angyal volt. Nem félt, kíváncsiskodott, haverkodott a kisebb-nagyobb kutyákkal. Aztán mikor elfáradt, lefeküdt mellénk és aludt egy nagyot.

Október 31-én pedig Pestre utaztunk vonattal. Coton találkozó volt a Népligetben. Hát ettől az úttól féltem csak igazán, ugyanis apánk se tudott jönni. És csomaggal, kutyával, gyerekkel utazni, átszállni, metrózni nem egyszerű. Végülis erőt vettem magamon és simán ment minden. Lizivel nem volt gond a vonaton se, nem pisilt, kakilt be. A Népligetben szabadon, póráz nélkül szaladgált, mikor hívtam visszaszaladt. A kutyákkal először bátortalan volt, majd jókat rohangált velük. Egyszóval kár volt aggódnom, mert egy okos kislány!

Így hírtelen ennyi jutott az eszembe...nem is lett olyan rövid bejegyzés :)
Képek itt találhatók: http://gallery.site.hu/u/patrisa/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.