2010. augusztus 30., hétfő

Állatorvosnál

Eljött a nap, amikor mehettünk az oltásra. Ez a 3. oltása a kisasszonynak, az 1. mióta nálunk van. Már nagyon vártuk. Na nem azért, mert egy szurit kap, hanem azért, mert így egyre közelebb van az a nap, amikor kimehetünk végre a kertbe.

A rózsaszín kis hordozójában vittem el. Volt nálunk pléd, víz, oltási könyv. A törzskönyvet és a chipet a MEOE a dokinknak fogja küldeni. Mivel még nem érkezett meg, így a következő alkalommal kerül a nyakába a chip.

Még hozzá kell szokni, hogy ennyien dícsérik :) Egész úton láttam a mosolygós tekinteteket, és hallottam azt a mondatot, hogy "milyen édes". Az állatorvosunknak is nagyon tetszett. Megkapta Lizus a szurit. Nekem kellett lefogni. Jajj, rémes érzés volt. Kb. mint régen, amikor Vani kapta a kötelező oltásokat.

Úgy mentem oda, hogy lesz egy csomó kérdésem. Természetesen minden kiment a fejemből; legközelebb listával megyek :)
Végülis a lényeget megbeszéltük. És kaptunk féreghajtó tablettát. Ebből egy negyedet kell adnom neki. Másnap összetörtem és a tápra szórtam. Szerencsére mindet megette.

Kicsit megzavart az itteni oltási rendszer. Én úgy tudtam (sok helyen így van), hogy 4 oltásból áll a kötelező. Hát itt nem így van. Ez a 3. az utolsó, a 2. kombi. Utána 3 hónaposan kapja a veszettség ellenit és kész. Ez azt jelenti, hogy 1 hét múlva kimehetünk a kertbe, a veszettségi után 1 héttel pedig kutyák közé. Ez így leírva kicsit bonyolult, de ha benne van az ember már annyira nem vészes.

Megvettem a kullancsírtó szereket is. Kétfélét fogunk használni, mert nagyon veszélyesek ezek a vérszívó rovarok. Tettem a nyakára Adventix spot on cseppet. Ez 1 hónapig ad védelmet, és két hét múlva ráteszem a Scalibor nyakörvet, ami 5-6 hónapig véd. Most jön a kullancsszezon, nem szeretnék fésüléskor találni benne. Ettől kicsit vakarózott pár napig, de azóta helyrejött az is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.